Raport „Polski e-commerce 2020” serwisu Przelewy24 podsumowuje miniony rok z perspektywy sektora b2c. Przeczytamy w nim m.in. o przyczynach porzucania koszyków online przez polskich konsumentów.

Porzucenie koszyka zakupów to duży problem dla sprzedawców, bo blokuje im to możliwość wydania towaru np. innemu klientowi. Merchanci szukają sposobów by wyeliminować ten problem poprzez współpracę ze sprawdzonym operatorem płatności, który pomaga we wdrażaniu najskuteczniejszych rozwiązań w procesie zakupowym.
UX – ważny czynnik w procesie transakcyjnym
Klienci najczęściej rezygnują z zakupów przez problemy techniczne lub opieszałość procesu płatności. Istotna jest też cena towaru po dodaniu kosztów wysyłki oraz brak informacji preferowanych opcjach płatności lub wysyłki już na etapie dodawania towaru do koszyka – czytamy w raporcie.

Twórcy raportu wskazują, że bardzo ważnym czynnikiem jest dobry UX w procesie transakcyjnym oraz oferowanie szerokiego wyboru płatności. Istotne jest też wcześniejsze prezentowanie cen przesyłki w procesie zakupowym.W ten sposób klienci będą mieli szerokie spektrum rozwiązań do wyboru, a anulacje koszyków będą coraz rzadsze.
Raport firmy Przelewy24 „Polski e-commerce 2020” dostępny jest tutaj.
/AP