- Lendtech
- 17.10.2023
Operator płatności Tpay przygotował mobilne SDK – gotowe biblioteki, dzięki którym e-sprzedawcy współpracujący z operatorem mogą w prosty i szybki sposób przenieść bramkę płatniczą do aplikacji mobilnej.
Rynek m-commerce stale rośnie, a wraz z nim możliwości zakupowe użytkowników smartfonów. W odpowiedzi na ten trend Tpay udostępnił biblioteki SDK (ang. Software Development Kit) właścicielom e-commerce posiadającym aplikacje do zakupów online. Tym samym operator pomaga e-sprzedawcom przygotować się do przyjmowania płatności bezpośrednio w aplikacji, zapewniając takie metody płatności jak BLIK, przelew online, karty płatnicze oraz portfele elektroniczne.
– Dzięki bibliotekom SDK właściciele aplikacji od ręki wdrażają w nich wygodne płatności. To jednak nie jedyna ich zaleta. SDK-i umożliwiają dostosowanie wyglądu etapu płatności do charakteru aplikacji. W Tpay dajemy również możliwość kontynuowania transakcji, gdyby z jakiegoś powodu została przerwana. Klient klika wówczas w link wysłany mailem i może kontynuować zakupy w aplikacji – mówi Dawid Cichy z Tpay.
SDK-i nie tylko znacznie przyspieszają wdrożenie płatności, ale także zmniejszają prawdopodobieństwo popełnienia błędu, jak również stworzenie produktu jak najbardziej dostosowanego do potrzeb klienta. Wygodna biblioteka na iOS i Android to znacznie skrócony czas pracy programistów.
Analitycy Grand View Research informują, że globalny rynek aplikacji mobilnych w 2022 r. został wyceniony na 206,85 mld dol. i oczekuje się, że w latach 2023–2030 będzie rósł w tempie skumulowanej rocznej stopy wzrostu (CAGR) na poziomie 13,8%. Jak podano, jednym z głównych czynników tego wzrostu jest dynamiczny rozwój rynku e-commerce.
– Wraz z rozwojem biznesu coraz więcej sprzedawców tworzy własne aplikacje mobilne. Pomagają one lojalizować klientów oraz zapewniają jeszcze szybsze i bardziej spersonalizowane zakupy, niż te robione z poziomu przeglądarki, co oczywiście ma bezpośredni wpływ na sprzedaż. Nie wystarczy jednak mieć “apkę”. Prawie 80 proc. z nich jest porzucanych już po pierwszym użyciu. By do tego nie dochodziło, sprzedawcy muszą świadomie nią zarządzać, m.in. zapewniać dostęp do wygodnych płatności online – podsumowuje Dawid Cichy.
Autor: Lendtech | Data publikacji: 17.10.2023