- Lendtech
- 09.08.2021
Millenialsi w Europie mają awersję do kredytów i obawiają się robiena zakupów na kredyt. Większość woli odkładać niż pożyczać pieniądze – tak wynika z badania Clearpay (Afterpay) zrealizowanego przez YouGov wśród Millenialsów z Hiszpanii, Francji i Włoch.
Młode pokolenie jest bardziej odpowiedzialne finansowo niż może się wydawać. Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Clearpay, czyli jednego z liderów płatności odroczonych. Clearpay to nazwa handlowa Afterpay – australijskiego giganta BNPL, który wyceniany jest na ponad 27 mld USD. Niedawno spółka została kupiona przez Square za 29 mld USD.
Millenialsi mają awersję do kredytu, wolą fintechy
Badanie dotyczyło rynku hiszpańskiego, francuskiego i włoskiego. Wyniki są budujące i stoją w opozycji do powszechnego przekonania, że młodzi ludzie bez opamiętania dokonują zakupów na kredyt, kompletnie nie licząc się z tym, że może mieć to negatywne konsekwencje w przyszłości. Z raportu wynika, że młodzi podejmują raczej racjonalne decyzje, nie chcą polegać na limitach kredytowych oraz, że wolą ograniczać codzienne wydatki niż płacić kartą kredytową, która w powszechnym przekonaniu – kojarzy się z zobowiązaniem, które może prowadzić do problemów i wysokich ukrytych obciążeń. To przeświadczenie, mimo tego, że w dużej mierze bazuje na mitach, jest bardzo silnie zakorzenione.
Średnio ponad jedna trzecia (34 proc) badanych stwierdziła, że ma awersję do kredytu i obawia się dokonywania zakupów na kredyt. Z kolei blisko trzy czwarte respondentów, czyli 74 proc. stwierdziło, że woli odkładać na zakup rzeczy i usług, które chcą mieć, niż finansować je za pomocą pożyczek.
Kolejny wniosek to brak zaufania Millenialsów do tradycyjnego sektora finansowego, co może być traktowane jako wyzwanie dla sektora fintech. Tylko 12 proc. Millenialsów ufa bowiem instytucjom finansowym, a fintechy – pomimo tego, że w zasadzie większość usług konsumenckich ma silne oparcie w znanych od lat produktach finansowych, są bardziej postrzegane jako firmy technologiczne niż tradycyjne banki czy kredytodawcy. Młodzi stawiają jasne oczekiwania – produkty finansowe mają być proste i transparentne – liczy się wygoda i proste zasady. To jedna z przyczyn wzrostu popularności usług odroczonych płatności – czytamy w raporcie.
Bądź na bieżąco i zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter. Zdobądź ekspercką wiedzę i aktualne informacje o fintech & lendtech. Zapisz się tutaj.
/LP
Autor: Lendtech | Data publikacji: 09.08.2021