- Lendtech
- 28.09.2022
Do tej pory wyłącznie klienci internetowi, wybierając przy opłacaniu zamówień Comfino, mogli skorzystać z płatności odroczonej lub ratalnej. Teraz szybkie i skuteczne pozyskanie finansowania online Comfino oferuje również przy okazji zakupów w punktach stacjonarnych.
Polacy coraz chętniej korzystają z płatności odroczonych czy rat 0%. Dzięki Comfino, dostępność wielu metod finansowania zakupów oraz możliwość szybkiego i skutecznego pozyskania środków pozwalało dotychczas finalizować transakcje w sklepach internetowych. Teraz wygodne pozyskanie finansowania online Comfino oferuje również przy wizycie w punktach stacjonarnych, takich jak sklepy i punkty usługowe.
– Model pracy Comfino już od ponad roku świetnie sprawdza się w sklepach internetowych. Dzięki ogólnodostępnym urządzeniom z dostępem do internetu mogliśmy go w sposób wygodny dla kupujących i sprzedających przenieść do handlu stacjonarnego i usług – tłumaczy Szymon Fiecek, prezes Comperia.pl SA, twórcy marki Comfino.
Comfino, oprócz sklepów internetowych, jest już rozpoznawalne w branży medycznej i beauty. Rok temu rozpoczęło współpracę z platformą Kliniki.pl, oferując pierwsze w Polsce raty 0 proc. za usługi medyczne. W minione wakacje platforma płatności podpisała również umowę z siecią gabinetów Depil Concept, wprowadzając finansowanie ratalne online do ponad 40 salonów stacjonarnych w Polsce.
Wygoda dla sprzedawcy, poufność dla kupującego
Uruchomienie Comfino w punkcie stacjonarnym nie wymaga integracji lub innych działań z obszaru IT. Po podpisaniu umowy sklep czy punkt usługowy dostaje dostęp do panelu platformy online. Swoim klientom, za pomocą Comfino, może zaoferować różne metody finansowania – BNPL (Buy Now, Pay Later), raty 0%, raty marżowe i finansowanie dla firm. Klienci mogą rozłożyć cenę za produkt czy usługę do wysokości 50 tys. zł nawet na 60 miesięcy.
Jeśli klient chce skorzystać z finansowania przy zakupie, wystarczy, że wybierze jedną z dostępnych opcji, a sprzedawcy wpisze jego dane kontaktowe (imię i nazwisko, nr telefonu i mail) w panelu. Wtedy generowany jest wniosek, do którego kupujący otrzymuje link w mailu i SMS. Resztę niezbędnych informacji klient wprowadza już indywidualnie, na własnym urządzeniu (np. telefonie, tablecie).
Samodzielne wypełnianie wniosku przez klienta pozwala uniknąć podawania na głos informacji poufnych, takich jak miejsce pracy czy zarobki, co nierzadko mogli – oprócz sprzedawcy – usłyszeć również inni klienci. Weryfikacja tożsamości wnioskującego o finansowanie odbywa się poprzez wykonanie przelewu na 1 zł lub poprzez logowanie do banku w ramach usługi PSD2. Po pozytywnej decyzji klient i sprzedawca otrzymują odpowiednie powiadomienie i zakup czy usługa są realizowane. Cały proces zamyka się nawet w 15 min.
Skuteczne pozyskanie finansowania domyka koszyki
Tak jak w przypadku Comfino dla sklepów internetowych, po podaniu podstawowych danych, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe dostosowuje do klienta najlepszą ofertę – taką, która daje największe szanse na pozytywne rozpatrzenie wniosku. W razie odrzucenia wniosku przez jedną instytucję, system od razu kieruje zapytanie do kolejnej, zwiększając szansę na pozytywną decyzję. Prawdopodobieństwo otrzymania kredytu lub pożyczki jest wysokie, dzięki dużej liczbie partnerskich instytucji finansowych. Finansowania przez Comfino udzielają obecnie banki: Santander Consumer Bank, Inbank, Alior Bank oraz fintechy: Twisto i Brutto.
– Polacy coraz chętniej korzystają z płatności odroczonych czy rat 0%. Widzimy, że dostęp do szerokiej oferty metod finansowania zakupów oraz szybkie i skuteczne pozyskanie środków pozwala domykać koszyki w sklepach internetowych. Teraz pozwoli też klientom na rozkładanie większych kwot przy kasie czy w recepcji – dodaje Szymon Fiecek z Comperia.pl SA.
Autor: Lendtech | Data publikacji: 28.09.2022