- Lendtech
- 02.08.2021
Klarna opublikowała cykliczny raport „Shopping Pulse: Niemcy”. Z ankiety wynika, że niemieccy konsumenci wybierają zakupy online, choć obecna sytuacja pandemiczna pozwala im na wypróbowanie towaru w sklepach stacjonarnych.

Raport Klarny śledzi nawyki zakupowe konsumentów w dziewięciu krajach i na trzech kontynentach. Badanie obejmuje 1 tys. uczestników w każdym państwie i łącznie ponad 9 tys. respondentów na całym świecie. Wielkości próbek są reprezentatywne i zostały wybrane przez agencję badawczą Nepa
Z raportu na temat nawyków zakupowych niemieckich konsumentów wynika, że pandemia na dobre zmieniła przyzwyczajenia klientów. Choć Niemcy chętnie robią zakupy w sklepach stacjonarnych to internetowy shopping cały czas wykazuje trend rosnący.

Rozwój technologiczny i innowacje cyfrowe na dobre zmienią handel detaliczny
Ankietowani konsumenci w aż ośmiu na dwanaście kategorii produktowych wybierali zakupy online. Sklepy stacjonarne wygrywają jedynie w takich segmentach jak żywność, produkty farmaceutyczne, kosmetyki oraz produkty do domu i ogrodu.
Według twórców raportu w nadchodzących miesiącach wszystkie kategorie produktowe odnotują dalszy wzrost w Internecie.
/AP
Autor: Lendtech | Data publikacji: 02.08.2021