PayPo: raport o płatnościach odroczonych

  • Lendtech
  • 08.11.2023

69 proc. osób regularnie korzystających z płatności odroczonych wskazuje, że zdarzyło im się porzucić koszyk zakupowy, gdy nie mogli opłacić zamówienia przy użyciu BNPL (buy now, pay later) – wynika z przygotowanego przez PayPo raportu Płatności odroczone w Polsce 2023. Dokument zawiera informacje dotyczące m.in.: charakterystyki osób korzystających z płatności odroczonych, a także wpływu ich wdrożenia na rozwój sklepów internetowych. 

PayPo publikuje raport o płatnościach odroczonych

BNPL goni BLIK wśród klientów płatności odroczonych

Z badania przeprowadzonego przez PayPo, polskiego lidera usług BNPL skierowanych do sklepów internetowych wynika, że wśród osób korzystających z płatności odroczonych, ta forma jest drugą najczęściej wybieraną metodą opłaty za zakupy – wybiera ją już 65 proc. ankietowanych, co sprawia, że swoją popularnością BNPL zbliża się do BLIKa, najchętniej wybieranego rozwiązania (71 proc. badanych). Szybkie przelewy (typu bramki płatnicze) wybiera 44 proc., a z przelewów internetowych, tradycyjnych, płatności ratalnych lub za pobraniem korzysta zaledwie kilka procent ankietowanych.

Brak BNPL przyczyną rezygnacji z zakupów

Aż 69 proc. badanych wskazało, że zdarzyło im się porzucić koszyk zakupowy, jeśli opcja BNPL była niedostępna – aż 45 proc. z nich zdarzyło się to kilkukrotnie. Brak udostępnienia w sklepie internetowym opcji płatności odroczonych, jest więc często równoznaczny z rezygnacją z zakupów. Co więcej, dla najmłodszej grupy konsumentów BNPL jest wręcz domyślną formą płatności – korzysta z niej aż 74 proc. ankietowanych w wieku 18-24 lata. Te dane to wyraźny drogowskaz dla sprzedawców działających w e-commerce.

Dodatkowo badani uważają, że płatności odroczone to nowoczesna (49 proc.) i wygodna (54 proc.) metoda płatności, która dobrze sprawdza się w przypadku nieplanowanych wydatków (56 proc.) i co ważne – pomaga im zarządzać swoimi wydatkami.

– Niemal 2/3 osób korzystających z BNPL potwierdza, że ta metoda płatności pomaga im zarządzać ich miesięcznym budżetem domowym. Dzięki niej mogą oni rozciągać́ płatność́ w czasie i samemu wybrać najlepszy moment opłaty za zamówienie, np. po kolejnej wypłacie. Klienci podchodzą też do płatności odroczonych z bardzo dużą rozwagą – połowa ankietowanych przyznaje, że ustala sobie limit wysokości wydatków, jakie chce przeznaczyć na zakupy z wykorzystaniem BNPLkomentuje Edyta Szymanowska, Head of Content Marketing w PayPo.

Aż 63 proc. badanych zadeklarowało, że należność za zakupy spłaca w całości w ciągu 30 pierwszych dni. Co czwarta osoba (25 proc.) decyduje się jednak na częściową spłatę zobowiązania w pierwszym miesiącu, a pozostałą kwotę rozkłada na raty. Niespełna 7 proc. ankietowanych decyduje się na spłatę zobowiązania wyłącznie w formie ratalnej. Co ciekawe, większość z tych osób już podczas składania zamówienia wie, że zapłaci za nie w ratach.

Więcej informacji dotyczących m.in. kategorii produktów kupowanych z wykorzystaniem BNPL i strategii zakupowych konsumentów znajduje się w pełnej wersji raportu, dostępnej pod linkiem.

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 08.11.2023

Najnowsze artykuły z kategorii

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.