Kubota: współpraca z Klarną to strategiczne partnerstwo

  • Lendtech
  • 06.07.2022

BNPL coraz częściej stanowi przewagę rynkową – e-commerce, który szuka rozwiązań wobec wiadomych wyzwań finansowych (inflacja, rosnące stopy procentowe), wdraża tego typu prokonsumenckie funkcjonalności. Przyszedł czas na kolejne głośne wdrożenie i strategiczną współpracę – Kubota i Klarna połączyły siły.

Kubota: współpraca z Klarną to strategiczne partnerstwo

Kubota kojarzy się z luzem i wygodą. By być konsekwentnym w strategii – przyszedł czas również na wygodę w płatnościach?

Joanna Kwiatkowska, Vice-CEO | CTO | Head of Sales | Co-founder w Kubota: Wedle najświeższego raportu Worldpay z metody odroczonych płatności korzysta już 5% polskich konsumentów handlu online. Trend wygodnych płatności BNPL szybko rośnie przede wszystkim wśród konsumentów Generacji Z, którzy są obecnie jedną z naszych głównych grup docelowych. Oprócz udostępniania przyjemnego środowiska UX-owego w sklepie czy szerokiej oferty produktowej, chcemy kształtować wśród odwiedzających sklep kubotastore.pl również możliwie najlepsze doświadczenia w checkoucie, m.in. oferując zdywersyfikowany wachlarz bezpiecznych i dopasowanych do preferencji klientów płatności.

Potencjalnych partnerów biznesowych było wielu – dlaczego akurat Klarna?

JK: Implementacja rozwiązań szwedzkiego fintechu w metodach płatności nie oznacza dla nas jedynie udostępnienia kolejnej opcji w bramce płatności. Współpraca z jednym ze światowych prekursorów BNPL, Klarną, to z naszej perspektywy również silne i perspektywiczne partnerstwo B2B na gruncie co-marketingowym. Wyznajemy jako zespoły zbieżne wartości, co klienci doskonale mogą wyczuć w sposobach komunikacji obu marek oraz naszych obecnych i przyszłych akcjach marketingowych. Obecnie promujemy we współpracy z Klarną nową funkcjonalność poprzez komunikację outdoorową – część wagonów trójmiejskiego SKM została obrandowana na czas festiwalu Open’er oraz przez cały lipiec naszymi banerami “Kup produkty Kubota. Zapłać za 30 dni”. W ten sposób docieramy z informacją do wielu person naszej marki.

Płatności odroczone przebijają się do świadomości Klientów jako wygodny sposób zapłaty. Wasz ruch to jednak bardziej wyjście naprzeciw oczekiwaniom czy uatrakcyjnienie oferty dzięki różnorodności rozwiązań?

JK: Obie odpowiedzi są prawdziwe 🙂 Ponadto w Kubocie jesteśmy bardzo otwarci na nowe i skuteczne rozwiązania technologiczne optymalizujące kanały sprzedaży. Zdajemy sobie sprawę, że fintech i e-Commerce to dwa, ściśle połączone obszary w nowoczesnym handlu online. Jeden nie może bez drugiego funkcjonować i jednocześnie oba napędzają się nawzajem niczym zębatki. W zeszłym roku wdrożyliśmy wraz z zespołem Tpay oraz Koda Bots innowacyjnego w skali europejskiej bota umożliwiającego zakupy produktów Kubota i płatności bezpośrednio w Messengerze. Ten rok stoi pod znakiem różnych trendów fintechowych, m.in. odroczonych płatności. Po analizie struktury użytkowników sklepu i ich nawyków zakupowych doszliśmy do wniosku, że dzięki BNPL ulepszymy m.in. 3 z głównych KPI, nad którymi w kubotastore.pl sukcesywnie pracujemy: współczynnik konwersji (CR), średnią wartość zamówienia (AOV) oraz średnią liczbę produktów w koszyku (ABS).

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 06.07.2022

Najnowsze artykuły z kategorii

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.