PayPal wdraża nowe narzędzie do ochrony sklepów internetowych przed fraudami. Pandemia Covid-19 przyśpieszyła rozwój e-commerce, ale równocześnie naraziła sprzedawców na straty związane z działalnością cyfrowych złodziei. Usługa Fraud Protection Advanced jest odpowiedzią na te problemy – podał PayPal.
Fraud Protection Advanced ma chronić średnie i duże przedsiębiorstwa przed cyfrowymi zagrożeniami i oszustwami. Przy pracy nad nową usługą PayPal wykorzystał zaawansowane uczenie maszynowe i funkcje analityczne – czytamy w komunikacie.
Fraud Protection Advanced pozwala zaoszczędzić czas i jest łatwo integrowalne. Rozwiązanie bazuje na uczeniu maszynowym zasilanym danymi z 15 mld transakcji dokonywanych w ciągu roku za pośrednictwem PayPala.
Za rozwojem e-commerce przyszła eskalacja cyfrowych kradzieży
Pandemia koronawirusa przyśpieszyła rozwój handlu elektronicznego. E-commerce osiągnął w USA rekordowy wskaźnik penetracji na poziomie 21,3% w 2020 roku – oznacza to, że 1/5 zakupów w USA dokonywana jest online. Jeszcze w 2019 roku wskaźnik ten wynosił nieco ponad 15%. Wraz ze wzrostem handlu internetowego, niestety zwiększyła się skala zagrożeń ze strony cyberprzestępców.
Z badania The Real Cost of Online Fraud przeprowadzonego przez Ponemon Institute, który ankietował ponad 632 ekspertów pracujących w branży technologicznej i e-commerce wynika, że poziom zagrożeń wzrósł – jeszcze przed pandemią ok. 45% respondentów twierdziło, że ich efektywność w zwalczaniu ryzyk cyberprzestępczości jest na co najmniej wysokim poziomie. Obecnie taką opinię podziela 34% badanych. Przeciętnie, ankietowane organizacje tracą ok. 4,5 mln USD rocznie z powodu scamu, fraudów i innego rodzaju przestępstw cyfrowych.
Nasilające się problemy wynikające z przestępstw cyfrowych wymagają zdecydowanych reakcji i coraz bardziej zaawansowanych narzędzi. Dla biznesu e-commerce jest to niezwykle ważne – bo działając w środowisku niskomarżowym nawet minimalny wzrost liczby transakcji oszukańczych może skutkować obniżeniem rentowności przedsiębiorstwa uniemożliwiającego jego dalszy rozwój w tym niezwykle konkurencyjnym środowisku. O tym, że fraudy niszczą relację z dobrymi i uczciwymi klientami nawet nie warto wspominać, bo to jedno z kluczowych zagrożeń dla firm.
Z usług PayPala globalnie korzysta ponad 360 mln użytkowników i ponad 20 mln merchantów. Przeciętny amerykański użytkownik PayPala w swoim cyfrowym portfelu przechowuje ok. 500 USD.
/AP