- Lendtech
- 03.09.2021
PragmaGO odnotowała wzrost obrotów o 59%. Fintech obsłużył 3,1 tys. małych firm spośród 20,5 tys. klientów faktoringu w Polsce. Rynek faktoringu rośnie, ale kluczowe są technologie i zrozumienie klienta.
Faktoring wyraźnie odbił – wręcz złapał „wiatr w żagle” jak napisał Polski Związek Faktorów. W pierwszej połowie 2021 roku firmy faktoringowe sfinansowały 24% więcej faktur niż rok temu, faktorom powierzono 167,4 mld zł wierzytelności. Faktorzy zrzeszeni w Polskim Związku Faktorów obsługują już 20,6 tys. firm i 10 mln faktur.
Przypomnijmy, że w I poł. 2020 roku rynek zatrzymał, chociaż wyniki obrotów były nieznacznie wyższe niż w I poł. 2019 roku – 135,1 mld zł wobec 132 mld zł. Jednakże na rynku faktorów to był w zasadzie marazm – w ostatnich latach dwucyfrowe wzrosty były standardem, więc stwierdzenie, że w pierwszej połowie 2020 roku pandemia odcisnęła wyraźne piętno na rynku faktoringu w Polsce nie będzie wielką przesadą. Ale wygląda na to, że to już przeszłość – obroty wzrosły do 167,4 mld zł – to prawie dwukrotnie więcej niż jeszcze w 2017 roku.
PragmaGO zainwestowała już ponad 10 mln zł w technologię
Na tle tych wyników wyników mocno wyróżnia się PragmaGO, która odnotowała 59% wzrost obrotów.
– Tak duży wzrost obrotów to na pewno powód do zadowolenia, szczególnie, że został on osiągnięty dzięki rosnącej dywersyfikacji biznesu, a nie poprzezduży ticket – mówi Tomasz Boduszek, CEO PragmaGO. – To nie przypadek: rosnąca skala biznesu, jak również liczby klientów, to efekt silnego modelu biznesowego PragmaGO, digitalizacji naszych produktów, przeniesieniu procesów do sfery online oraz bardzo dużych (już ponad 10 mln zł) inwestycji w technologię – dodaje Boduszek.
Rośnie popularność faktoringu w Polsce
PragmaGO zwraca uwagę na postępującą popularyzację usługi faktoringu wśród firm. Liczba podmiotów, które korzystają z faktoringu wzrosła o blisko 30%. Z tego PragmaGO obsługuje 3,1 tys. firm, co stanowi 15% klientów.
– Obsługujemy już 15% klientów faktoringowych w Polsce, popularyzujemy ten produkt, co będzie pozytywnie oddziaływać na całą branżę. Skupiamy się na małym kliencie, który jest najczęściej nierozumiany i pomijany przez sektor finansowy. Polskie banki są silnie rozwinięte, ale koncentrują się z jednej strony na konsumentach, a z drugiej –na dużych firmach. My skupiamy swoją uwagę na małych przedsiębiorcach, bo rozumiemy ich codzienność oraz potrzeby, i po prostu na nie odpowiadamy. To działa – w tym roku skorzystało z naszych usług już o 1800 klientów więcej niż w 2020. – podsumowuje Tomasz Boduszek.
PragmaGO w ostatnim czasie zaproponowała klientom nowe usługi, a konkretnie odroczoną płatność dla firm, która jest dostępna m.in. w sklepach sieci Komputronik. Fintech współpracuje także z Allegro Biznes.
/LP
Autor: Lendtech | Data publikacji: 03.09.2021