mojeID w Getin Noble Bank

  • Lendtech
  • 25.08.2021

Klienci Getin Noble Bank mogą już potwierdzać tożsamość w usługach publicznych za pomocą mojeID – usługi zarządzanej przez Krajową Izbę Rozliczeniową.

Getin Noble Bank udostępnia swoim klientom rozszerzone zastosowanie mojeID. Od teraz klienci banku będą mogli wykorzystać usługę KIR do uzyskania zdalnego dostępu do urzędów i systemów administracji publicznej, np. do Internetowego Konta Pacjenta, ePUAP, biznes.gov.pl, praca.gov.pl oraz założyć i wykorzystywać Profil Zaufany.

Getin Noble Bank wdrożył rozwiązanie KIR już w grudniu ubiegłego roku, w wersji umożliwiającej korzystanie wyłącznie z usług komercyjnych, oferowanych przez dostawców m.in. z branży ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, telekomunikacyjnej, energetycznej czy gier losowych. Aktualnie usługa została rozszerzona o możliwość uzyskania dostępu do usług administracji publicznej, dzięki integracji z Węzłem krajowym (login.gov.pl) oraz Profilem Zaufanym.

W ramach rozwoju cyfrowych usług oferowanych naszym klientom, zwracamy szczególną uwagę na wykorzystywanie nowoczesnych, bezpiecznych i powszechnych rozwiązań. Dotychczasowe wdrożenie we współpracy z KIR usługi mojeID w obszarze komercyjnym spotkało się z bardzo dobrym odbiorem przez naszych klientów. Rozszerzenie możliwości wykorzystania zdalnego potwierdzania tożsamości w usługach administracji publicznej, w tym zakładania i wykorzystania Profilu Zaufanego, znacznie ułatwi realizację wszelkich czynności wykonywanych online w relacji z administracją publiczną. Jesteśmy przekonani, że nasi klienci docenią tę usługę i będą z niej chętnie korzystać – mówi Wojciech Tomasik, Członek Zarządu Getin Noble Banku.

Zdalne potwierdzanie tożsamości z mojeID

mojeID umożliwia zdalne potwierdzenie tożsamości z wykorzystaniem bankowości elektronicznej. Rozwiązanie zapewnia najwyższe standardy bezpieczeństwa oraz zgodność z obowiązującymi regulacjami w zakresie identyfikacji elektronicznej. W 2021 roku usługa została wyróżniona Godłem „Teraz Polska”.

Z mojeID już teraz może korzystać 14 mln użytkowników bankowości elektronicznej, a z czasem liczba ta będzie dalej rosnąć. Nasze rozwiązanie jest uniwersalne, bo może być wykorzystane w wielu przypadkach: przy przedłużaniu umowy z dostawcą energii, sprzedaży polisy ubezpieczeniowej, potwierdzaniu pełnoletniości oraz właśnie w usługach publicznych. Przykładowo, mojeID jest jedną z metod zdalnego potwierdzania tożsamości przy rejestracji na szczepienie przeciw COVID-19. Możliwie szerokie upowszechnianie tej usługi pozwala na równomierny rozwój cyfrowej gospodarki w obszarze komercyjnym, jak i w administracji publicznej – mówi Wojciech Pantkowski, Wiceprezes Zarządu KIR.

Pełna informacja o dostawcach tożsamości i firmach udostępniających możliwość korzystania z usługi znajduje się na stronie www.mojeid.pl.

/Informacja prasowa/LP/Lendtech

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 25.08.2021

Najnowsze artykuły z kategorii

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.