II edycja E-commerce Fintech Connect za nami!

  • Lendtech
  • 15.03.2022

Zakończyła się II edycja Konferencji E-commerce Fintech Connect. Dwie debaty, trzy Bloki eksperckie, dyskusje i prezentacje – wydarzenie wypełniły tematy związane z obszarem e-commerce i fintech w szerokim ujęciu. Praktycy, naukowcy i trendsetterzy podzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem. W sumie głos zabrało 23. specjalistów. 

W minionym roku bezsprzecznie królował e-handel. Sprzedaż online oraz powiązany z nią sektor technologiczno-finansowy odnotowały świetne wyniki. Debata otwierająca Konferencję – „Najlepszy rok w sprzedaży online. Co przyniesie przyszłość e-commerce & fintech?” poświęcona została rozwojowi sektora e-commerce i fintech oraz temu, jak ten rynek będzie wyglądał w przyszłości. W dyskusji wzięli udział Ewa Wernerowicz – Prezes zarządu VIVUS, Łukasz Dwulit – Head of Klarna Poland, Marcin Chruściel – Dyrektor Orange Finanse oraz Adam Miziołek – Country Manager w Twisto. Moderatorem debaty był Jarosław Ryba, Wiceprezes Fundacji Lendtech.

Ewa Wernerowicz, Prezes VIVUS podkreślała, że jednym z widocznych trendów jest rozwój płatności odroczonych: – Rynek e-commerce mocno rośnie rok do roku. Wciąż się rozszerza, m.in. dzięki pojawieniu się BNPL. Firmy pożyczkowe też myślą o tym segmencie. Produkt BNPL, czyli płatności odroczone, nie kojarzy się z pożyczką, tylko z ułatwieniem zakupów

Staramy się dostarczać partnerom cały ekosystem, kanały konwersji, marketingowe kampanie. To są działanie nakierowane na wzrost i zwiększenie koszyka zakupowego – komentuje Łukasz Dwulit, przedstawiciel Klarny.

Marcin Chruściel z Orange Finanse podkreślił, że dużo będzie się działo w obszarze Big Data i AI. Przedstawiciele biznesów, którzy będą potrafili dobrze wykorzystać te dane, zyskają przewagę technologiczną i wyprzedzą konkurencję. Tu wyścig będzie trwał. Przyszłość będzie również należała do metaverse. 

Adam Miziołek, przedstawiciel Twisto zwrócił uwagę, jak istotna i jednocześnie wygodna dla kupujących będzie współpraca rynku BNPL z dostawcami, np. w odniesieniu do paczkomatów. Wybór paczkomatu łączyłby się od razu z płatnością – bycie częścią takiego nowego schematu płatniczego stanowiłoby kolejny obszar rozwoju.

Płatności odroczone – jak BNPL zdobywa rynek e-commerce

Ostatnie lata to również ekspansja fintechów BNPL zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. W Polsce szlak przecierały firmy PayPo i Twisto, a kilka miesięcy temu dołączyła szwedzka Klarna. Oprócz tego oczywiście na rynku jest kilki mniejszych graczy, którzy również inwestują w rozwój swoich usług. Blok ekspercki dotyczący odroczonych płatności i rozwiązań fintech w consumer finance zawierał prelekcje o otwartej bankowości, shopping experience, ocenie wiarygodności konsumenta w internecie oraz odpowiedzialnym pożyczaniu. Prezentacje były przedstawione kolejno przez Annę Kowalik – Analityka biznesowego CRIF, Radosława Łacha – Dyrektora sprzedaży w Przelewy24 PayPro, Roberta Ceglińskiego – Dyrektora Ryzyka i Compliance w PayPo oraz Michała Kisiela z Katedry Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. 

Biznes oparty na danych – jak analityka pozwala optymalizować działania marketingowe

Drugi Blok ekspercki dotyczył zagadnień takich jak dane, analityka i marketing automation w sektorze e-commerce i fintech. W gronie panelistów byli tacy znawcy rynku jak Paweł Kunat – Dyrektor Sprzedaży w Obszarze Klienta Strategicznego w ERIF Biuro Informacji Gospodarczej, Piotr Podlewski – Senior Data Scientist w Kontomatik, Joanna Kwiatkowska – Vice-CEO, CTO, Head of e-Commerce w Kubota oraz Bartosz Mroczkowski – Doradca podatkowy w Arena Tax. Prezentacje odnosiły się między innymi do use cases BIG na podstawie rozwiązania IG Tracking oraz tego, w jaki sposób możliwe jest wykorzystanie danych z rachunków płatniczych. Poruszono również temat kluczowych dla biznesu KPI oraz jak dofinansowania koszty budowy i rozwoju kanału sprzedaży e-commerce. 

Przenikanie się obszarów fintech i e-commerce – niezbędny proces przy rozwoju biznesu online

Druga debata Konferencji dotyczyła optymalizacji i przenikania się procesów oraz driverów nowoczesnych fintechów. W rozmowie wzięli udział eksperci: Joanna Kwiatkowska – Vice-CEO, CTO, Head of e-Commerce w Kubota, Piotr Rek – Dyrektor e-commerce w Totalmoney.pl i Extradom, Małgorzata Szturmowicz – CFO w Booksy, Łukasz Piechowiak – Head of Financial Services w Shoper oraz Jakub Krassowski – Chief Operating Officer w Finelf. Debatę poprowadził Karol Stępień z 10clouds.

Rozwiązania prawne i podatkowe w e-commerce

Dla sektora fintech i e-commerce niezwykle istotny jest obszar prawa, podatków. Zmiany w tym zakresie szybko postępują, a firmy technologiczno-finansowe oraz z handlu elektronicznego muszą na bieżąco reagować. Paneliści trzeciego Bloku eksperckiego podsumowali ustawy, nowe prawo i podatki mające wpływ na funkcjonowanie całego rynku e-commerce i fintech. O modelach płatności w e-commerce mówiła podczas EFC Monika Macura, Radca prawny z Kancelarii Macura. Obszar regulacji BNPL w Europie zaprezentował Mateusz Ordyk – Radca prawny, Partner w Deloitte Legal, Ostrowski, Gizicki i Wspólnicy sp.k.. Kwestie możliwości wykorzystania AI i usług AISP w e-commerce poruszyli przedstawiciele KSZ Smart Legal: Kuba Szpringer i Michał Karwasiński.

Za nami rekordowy rok w sprzedaży online – co przyniesie 2022?

Rozwój e-commerce to kolejne optymalizacje i reagowanie na potrzeby konsumentów. Jednym z bieżących trendów, z którego korzysta coraz więcej użytkowników kupujących w sieci (choć nie tylko), są płatności odroczone. BNPL dostępne są coraz częściej także w sklepach stacjonarnych. Konferencja E-commerce Fintech Connect to ważne i potrzebne wydarzenie, w czasie którego eksperci i praktycy wymieniają się swoją wiedzą, doświadczeniem i wizją rozwoju obszaru e-commerce w szerokiej skali.

W tym roku program EFC uzupełniło wieczorne spotkanie networkingowo-biznesowe – EFC After. Goście spotkali się w restauracji FLO w Hotelu Indigo w centrum Warszawy.

Konferencję poprowadziła Hanna Hylińska, Head of Communication&Strategy w Fundacji Lendtech, organizatorem wydarzenia była Fundacja Lendtech, zaś generalnym wykonawcą – Projekt Akademia.

 

Zachęcamy do śledzenia Lendtech na LinkedIn oraz uczestnictwa w kolejnych wydarzeniach organizowanych przez Fundację.

 

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 15.03.2022

Najnowsze artykuły z kategorii

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.